Veelgestelde vragen
Laadsessies bij openbare laadpunten worden periodiek ingelezen. Afhankelijk van de provider kan dit oplopen tot per kwartaal. De meeste worden maandelijks ingelezen.
Nee, onze laadpassen werken zonder pincode
Bij aanschaf van een elektrische Renault ontvangt u een GreenFlux-laadpas met een tegoed van 20.000 km of een vergoeding bij het aanschaffen van een laadpaal via GreenFlux. In het laadpakket zit een GreenFlux laadpas waarmee 20.000 kilometer gratis kan worden geladen bij alle publieke laadpunten in Nederland. Dit is inclusief semi-snelladers en snelladers. Meer weten? Klik hier.
Op onze Verreken-pagina leest u alles hierover
Hier kunt u uw laadpas activeren: laadpas activeren
Wij laten alleen realtime sessies zien die gemaakt zijn bij laadpunten binnen het GreenFlux netwerk. Laadsessies bij laadpunten van andere operators worden pas getoond wanneer deze, door de betreffende operator, naar GreenFlux worden doorgestuurd. Dit gebeurd maandelijks en in enkele gevallen per kwartaal.
U ontvangt uw rekening een maand na ieder kwartaal. Na ontvangst van uw rekening zal er binnen 7 werkdagen worden afgeschreven.
U kunt dit eenvoudig doorgeven via info@greenflux.nl. Vermeld in uw mail het oude en het nieuwe mailadres en uw laadpasnummer en/of laadpaal-ID.
Wij adviseren u dan om contact op te nemen met de provider van die laadpaal. De contactgegevens kunt u vinden op de zijkant van de laadpaal. Mocht u de provider niet kunnen bereiken, neemt u dan gerust contact met ons op. Dan bekijken we wat we voor u kunnen betekenen. Let wel dat wij geen service kunnen verlenen op laadpalen van andere providers.
U kunt uw verhuizing doorgeven via info@greenflux.nl. Vermeld in uw mail uw oude en nieuwe adres en uw laadpasnummer en/of laadpaal-ID.
Onze app is nog in ontwikkeling. Zodra de app beschikbaar is wordt u hiervan op de hoogte gebracht.
GreenFlux biedt u de mogelijkheid om laadtransacties die op uw laadpunt(en) plaatsvinden te verrekenen. Dat houdt in dat u geld kunt vragen voor het gebruik van uw laadpunten en u hierdoor de investering in uw laadpunt (gedeeltelijk) kunt terugverdienen.
Middels dit formulier kunt u GreenFlux de verrekening van uw laadpunt(en) voor elektrische voertuigen laten verzorgen.
U kunt eenvoudig uw transacties inzien via Mijn GreenFlux. Toegang kunt u aanvragen via info@greenflux.nl. Vermeld in de mail uw laadpasnummer en/of uw laadpaal-ID.
Ja dat kan. Wij werken hiervoor samen met een aantal partijen. Informeer via info@greenflux.nl naar de mogelijkheden.
Dat kan. U kunt via dit formulier een extra laadpas aanschaffen. Voor een extra laadpas wordt eenmalig 10,- euro in rekening gebracht en vervolgens maandelijks 2,50 euro.
Dat is vervelend. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met onze klantenservice, zodat we de verloren pas voor u kunnen blokkeren. We zullen u dan een nieuwe pas toesturen.
Ja, dat kan. Er zijn verschillende mogelijkheden.
Via deze link vindt u een handig overzicht met alle oplaadpunten in Nederland.
Smart charging maakt elektrisch laden nóg slimmer. Zonder dat elektrische rijders er last van hebben, wordt de beperkt beschikbare laadcapaciteit slim verdeeld over de aanwezige laadpalen. Als u twee of meer elektrische voertuigen met veel vermogen wilt opladen, is de capaciteit van uw aansluiting of installatie vaak niet meer toereikend en moet de aansluiting worden verzwaard. Smart charging betekent dat het beschikbare vermogen slim over de laadpalen verdeeld wordt, daarom is het niet nodig om te investeren in grotere aansluitingen. Lees hier meer over smart charging.
De tarieven voor openbare laadpalen worden bepaald door de operator van de betreffende paal. Uitgebreide informatie hierover vindt u op onze Tarieven-pagina