Veelgestelde vragen

Kunt u het antwoord hier niet vinden, neem dan contact met ons op.

FAQ2019-04-18T09:11:08+00:00
Ik wil graag advies over mijn zakelijke laadoplossing2019-04-10T11:38:16+00:00

U kunt contact met ons opnemen middels dit formulier. Onze experts helpen u graag aan een passende laadoplossing!

Hoe kan ik mijn laadpas- en paal activeren?2019-04-10T11:29:19+00:00

Hier kunt u uw laadpas en -paal activeren: laadpas en -paal activeren

Hoe werkt de laadpasactie van Renault?2019-04-18T08:39:22+00:00

U ontvangt een geactiveerde laadpas, waar u in heel Nederland mee kunt laden. Op deze laadpas staat een laadtegoed t.w.v. +/- 20.000 km.

Elk kwartaal krijgt u per mail een gebruiksoverzicht toegestuurd. Hierin kunt u terugvinden welke laadsessies gedaan zijn en wat het resterende deel van uw laadkrediet is. U krijgt een melding per email als tenminste 80% van het krediet verbruikt is. Lees meer over de Renault-actie.

Kan ik laden bij door GreenFlux beheerde publieke laadpalen?2019-04-09T08:10:59+00:00

Naast onze ANWB-snelladers, beheert GreenFlux een netwerk van enkele honderden publieke en bedrijfslaadpalen door heel Nederland. Op deze locaties kan geladen worden met onze eigen laadpas, maar ook met een alle Nederlandse pas-aanbieders.

Ik wil meer weten over de E-Mobility actie2019-04-09T07:52:05+00:00

E-Mobility en Wittebrug bieden u de mogelijkheid om tegen een zeer gunstig tarief een Schneider laadpaal voor thuis te bestellen zodat u ook daar zorgeloos kunt laden. Lees meer over de E-Mobility actie.

Waar kan ik inloggen tot Mijn GreenFlux account en mijn transacties inzien?2019-03-27T14:49:10+00:00

U kunt deze link gebruiken om in te loggen tot uw account. Ook kunt u op onze homepage klikken op ‘Mijn GreenFlux’.

Hoe kan ik een account aanvragen voor Mijn GreenFlux?2019-04-10T11:12:50+00:00

Middels dit formulier kunt u een account aanvragen tot Mijn GreenFlux. U ontvangt daarna een e-mail met instructies om uw account in te stellen.

Ik ben het wachtwoord van Mijn GreenFlux vergeten2019-03-27T14:48:08+00:00

Als u uw wachtwoord vergeten bent, gaat u naar de loginpagina van Mijn GreenFlux en klikt u op ‘wachtwoord vergeten?’. Via een e-mail krijgt u dan instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik kan de e-mail met activatielink voor Mijn GreenFlux niet vinden2019-03-27T14:47:20+00:00

Het kan zijn dat deze e-mail terecht gekomen is in ongewenste e-mail (of spam).

Hebben jullie een app?2019-03-27T14:45:58+00:00

Ja, onze app heet Charge Assist. Met deze app kunt u laadpalen vinden, laadsessies starten en sessies afrekenen. Download voor iPhone of Android.

Wat zijn jullie laadtarieven?2019-04-03T12:43:00+00:00

De tarieven voor openbare laadpalen worden bepaald door laadpaalbeheerders. Lees hier meer over tarieven.

Mijn laadpas is kwijt of gestolen, wat moet ik doen?2019-04-03T12:43:38+00:00

Dat is vervelend. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met onze klantenservice zodat wij uw laadpas kunnen blokkeren. We zullen u dan een nieuwe laadpas toesturen.

Hoe kan ik mijn netaansluiting verzwaren?2019-04-16T08:54:25+00:00

Een verzwaring vraagt u aan via uw netbeheerder, via www.mijnaansluiting.nl
Let op: De netbeheer rekent hier kosten voor. Deze kosten liggen tussen de € 200,- à € 300,- bij verzwaring van 1x25A naar 3x25A.

Hoe weet ik hoeveel fase mijn meterkast heeft?2019-04-18T08:36:21+00:00

De hoeveelheid fases staat vaak vermeld op uw energierekening (bijvoorbeeld 3x25A dus 3 fase).
Aan de hand van een foto van de meterkast kan onze installateur ook het aantal fases zien.

Wanneer adviseert u een vaste kabel?2019-03-22T10:36:16+00:00

Bij een thuislocatie adviseren wij een vaste kabel, zodat u dan niet steeds de laadkabel uit de auto hoeft te pakken.

Wat is een socket?2019-03-22T10:35:27+00:00

Een socket is de fysieke stekkeruitgang van een laadpunt. In de socket steekt u uw laadkabel om uw auto aan de laadpaal te verbinden.

Wat bedoelen jullie met verrekenen?2019-04-03T12:45:28+00:00

Op zakelijke locaties, waar ook zakelijk stroom wordt afgenomen, kunt u kiezen voor verrekenen. Verrekenen houdt in dat u geld kunt vragen voor het gebruik van uw laadpunten. Verrekenen is niet mogelijk voor thuis laadpunten. Lees meer over verrekenen.

Hoe kan ik mijn laadverbruik declareren?2019-04-03T12:47:56+00:00

U neemt particulier stroom af, maar heeft de auto voor zakelijk gebruik. Als u kiest voor het smart pakket, brengen wij het laadpunt online door middel van een simkaart. Via onze portal kunt u dan inloggen. Daar heeft u uw laadverbruik inzichtelijk en kunt u een uitdraai maken voor declaratie bij uw werkgever of B.V.

Heb ik een laadpas nodig voor de Renault-actie?2019-04-18T08:41:19+00:00

Bij installatie van een laadpunt door GreenFlux ontvangt u een gratis laadpas, welke u kunt gebruiken bij alle publieke laadpunten binnen Nederland. U betaalt hier geen abonnementskosten voor. U betaalt alleen de kosten van het laadverbruik. Deze kosten zijn afhankelijk van de betreffende provider. Bij uw thuis laadpunt heeft u de laadpas alleen nodig als u voor het smart pakket kiest. Als u dit pakket afneemt, wordt uw laadverbruik geregistreerd zodat eventuele declaratie bij uw werkgever of B.V. mogelijk is. Lees meer over de Renault-actie.

Hoe lang duurt het voordat het laadpunt is geïnstalleerd met de Renault-actie?2019-04-18T08:51:47+00:00

De doorlooptijd is ca. 2/3 weken nadat wij de getekende offerte hebben ontvangen.

Lees meer over de Renault-actie.

Hoeveel fases kan mijn Renault laden?2019-04-18T08:43:12+00:00

De Renault Zoe kan 3 fases laden (maximaal 3x32A met 22kW).
De Renault Kangoo kan 1 fase laden (maximaal 1x32A met 22kW).

Lees meer over de Renault-actie.

Geldt de Renault-actie ook zonder installatie?2019-04-18T08:45:00+00:00

Nee, de actie geldt alleen inclusief installatie door GreenFlux. GreenFlux voldoet aan de installatievoorschriften van Renault omtrent garantie en veiligheid. Onze installateur, Breedveld & Schröder, is ZE gecertificeerd.

Lees meer over de Renault-actie.

Ik heb toch liever een schouw op locatie, is dat ook mogelijk?2019-03-22T10:30:48+00:00

Dat is uiteraard ook mogelijk. De kosten hiervoor worden meegenomen in de offerte.

Komen jullie langs voor de schouwing van het laadpunt?2019-03-22T10:30:25+00:00

Vanwege doorlooptijd schouwen wij zo veel mogelijk op afstand. U ontvangt een schouwformulier waarin een aantal vragen worden gesteld. Zo wordt bijvoorbeeld gevraagd om foto’s te maken van de meterkast en de plek waar het laadpunt dient te komen. Aan de hand van deze informatie kan onze installateur een indicatie van de werkzaamheden maken, waarna wij de offerte zullen uitbrengen.

Kan ik gebruik maken van de Renault laadpuntactie als ik geen eigen oprit heb?2019-04-18T08:47:32+00:00

Helaas is dit niet mogelijk. Als het om een publieke parkeerplaats gaat, kunt u via de gemeente een verzoek indienen voor een publiek laadpunt. Mocht u geen eigen oprit hebben, kunt u wel kiezen voor de laadpasactie (20.000 kilometer gratis laden in Nederland). Lees meer over de Renault-actie.

Houdt de Renault-actie in dat ik een gratis laadpunt krijg?2019-04-18T08:46:00+00:00

U krijgt vanuit Renault een vergoeding ter ondersteuning van de aanschaf van een laadpunt. Het is afhankelijk van een aantal factoren (type laadpunt, hoe is de meterkast voorbereid en waar dient het laadpunt te komen) of de installatie binnen de vergoeding mogelijk is of dat daar een meerprijs erbij komt. Lees meer over de Renault-actie.

Wat betekenen de gekleurde LED-lampjes op de laadpaal?2019-04-03T12:50:19+00:00

Over het algemeen geldt:

Groen: het laadpunt is beschikbaar

Rood: het laadpunt heeft een storing

Blauw: de auto is aan het laden

Echter kan dit verschillen per laadpuntfabrikant. In de meeste gevallen kunt u een sticker met instructies aan de voor- of zijkant van het laadpunt vinden.

Wat moet ik doen als een openbare laadpaal niet werkt?2019-04-03T12:51:32+00:00

Wij adviseren u dan om contact op te nemen met de provider van die laadpaal. De contactgegevens kunt u vinden op de zijkant van de laadpaal. Mocht u de provider niet kunnen bereiken, neemt u dan gerust contact met ons op. Dan bekijken we wat we voor u kunnen betekenen. Let wel dat wij geen service kunnen verlenen op laadpalen van andere providers.

Hoe kan het dat ik laadsessies mis in mijn laadpas-overzicht?2019-03-13T10:47:42+00:00

Wij laten alleen realtime sessies zien die gemaakt zijn bij laadpunten binnen het GreenFlux netwerk. Laadsessies bij laadpunten van andere operators worden pas getoond wanneer deze, door de betreffende operator, naar GreenFlux worden doorgestuurd. Dit gebeurt maandelijks en in enkele gevallen per kwartaal.

Ik heb op een publiek laadpunt geladen, maar zie dit niet in mijn laadoverzicht.2019-03-13T10:47:16+00:00

Laadsessies bij openbare laadpunten worden periodiek ingelezen. Afhankelijk van de provider kan dit oplopen tot per kwartaal. De meeste laadsessies worden maandelijks ingelezen.

Hoe kan ik mijn laadpas activeren?2019-04-10T11:27:05+00:00

Hier kunt u uw laadpas activeren: laadpas activeren

Kan ik ook alleen een laadpas aanschaffen?2019-04-10T11:16:06+00:00

Ja, dat kan. Hier kunt u een laadpas aanvragen: laadpas aanvragen

Kan ik een extra laadpas aanschaffen?2019-04-10T11:16:43+00:00

Ja, dat kan. U kunt via dit formulier een extra laadpas aanschaffen. Voor een extra laadpas wordt eenmalig 10,- euro in rekening gebracht en vervolgens maandelijks 2,50 euro.

Waar vind ik jullie oplaadpunten?2019-04-10T11:19:06+00:00

Op deze website kunt u een handig overzicht met alle oplaadpunten in Nederland vinden.

Hoe kan ik mijn laadpaal activeren?2019-04-10T11:19:53+00:00

Hier kunt u uw laadpaal activeren: laadpaal activeren

Ik heb al een laadpaal en wil graag gebruik maken van ‘verrekenen’. Kan dit?2019-04-03T12:53:52+00:00

Ja, dat kan. Neem contact met ons op om informatie te krijgen over de mogelijkheden.

Ik wil meer weten over de Renault-actie2019-04-03T12:54:57+00:00

Bij aanschaf van een elektrische Renault ontvangt u een GreenFlux-laadpas met een tegoed van 20.000 km of een vergoeding bij het aanschaffen van een laadpaal via GreenFlux. In het laadpakket zit een GreenFlux laadpas waarmee 20.000 kilometer gratis kan worden geladen bij alle publieke laadpunten in Nederland. Dit is inclusief semi-snelladers en snelladers. Lees meer over de Renault-actie.

Wat is ‘verrekenen’?2019-04-03T12:57:11+00:00

Verrekenen betekent dat u uw bezoekers kunt laten betalen voor het gebruik van uw laadpunten. Lees meer over verrekenen.

Wat is Smart Charging?2019-04-03T12:59:52+00:00

Smart Charging maakt elektrisch laden nóg slimmer. Zonder dat elektrische rijders er last van hebben, wordt de beperkt beschikbare laadcapaciteit slim verdeeld over de aanwezige laadpalen. Als u twee of meer elektrische voertuigen met veel vermogen wilt opladen, is de capaciteit van uw aansluiting of installatie vaak niet meer toereikend en moet de aansluiting worden verzwaard. Smart Charging betekent dat het beschikbare vermogen slim over de laadpalen verdeeld wordt, daarom is het niet nodig om te investeren in grotere aansluitingen. Lees hier meer over Smart Charging.

Hoe kan ik mijn laadpaal terugverdienen?2019-04-10T11:25:38+00:00

GreenFlux biedt u de mogelijkheid om laadtransacties die op uw laadpunt(en) plaatsvinden te verrekenen. Dat houdt in dat u geld kunt vragen voor het gebruik van uw laadpunten en u hierdoor de investering in uw laadpunt (gedeeltelijk) kunt terugverdienen. Lees meer over verrekenen.

Ik ga verhuizen. Hoe kan ik dit doorgeven?2019-04-03T13:05:41+00:00

U kunt uw verhuizing doorgeven door contact met ons op te nemen. Vermeld in uw e-mail uw oude en nieuwe adres en uw laadpasnummer en/of laadpaal-ID.

Ik wil het e-mailadres wijzigen waar ik mijn facturen ontvang.2019-04-03T13:06:24+00:00

U kunt dit eenvoudig doorgeven door contact met ons op te nemen. Vermeld in uw mail het oude en het nieuwe e-mailadres en uw laadpasnummer en/of laadpaal-ID.

Wanneer ontvang ik mijn rekening? En wanneer wordt er afgeschreven?2019-03-13T10:29:53+00:00

U ontvangt uw rekening een maand na ieder kwartaal. Na ontvangst van uw rekening zal het bedrag binnen 14 werkdagen worden afgeschreven.

Heb ik een pincode nodig voor de laadpas?2019-03-13T09:45:22+00:00

Nee, onze laadpassen werken zonder pincode.

Ik heb een vraag over de Renault-actie2019-04-17T13:53:29+00:00

U kunt contact met ons opnemen middels dit formulier.

Ik heb een vraag over de E-Mobility-actie2019-04-17T13:51:03+00:00

U kunt contact met ons opnemen middels dit formulier.

Vraag vandaag nog vrijblijvend uw laadoplossing aan!

GreenFlux biedt totaaloplossingen voor elektrisch rijden voor zakelijk gebruik.

Direct aanvragen
Voortgezet gebruik van deze website betekent dat u akkoord gaat met het gebruik van cookies overeenkomstig ons Cookiebeleid.  X